The Lovely Followers

April 10, 2012

benci aku. #frustrated#

* mcm ni la perasaan aku time ni.. *

Yaaa~ itu la tajuk luahan hati kita pada hari ini. Mengapaka dan kenapakah itu menjadi topik kita???
KERANA.. Jeng, jeng, jeng.. ke-ra-na- ada makhluk-makhluk yg menyakit hati, mata dan telinga sy ni.
Kenapa? (again with this question? tny la why pla.. HAHAHAHA.. loyar buruk pula..) SEBAB! Haaa.. kli ni jawab gna sebab pla.. sbbnyaa.. mereka-mereka ni mengarah org ikut sedap hati badan dia jaa.. Baru tu, bla org mnt 'claim' ini itu banyak songeh la plaaa..

sblum buat keja, dorg ckp "ok2, kira la dlm bajet trus skali.."

bila da siap bt keja, dorg ckp pla "ooohhh.. ini xble msuk bajet.. sbb si anu bin si anu ni xbagi approve!"

Apa kejadahnya makhluk ni.. Ckp org berpelajaran konon.. Tp, xpandai pkir.. Org claim bkn sbb suka2 ok??? Kami ada bt keja laa..(haaa.. kan da emo..) Plus, kmi bkn bt keja kami jaaa... Terpaksa lg jdi VOLUNTEER free bt keja org lain lg~ Cthnya, bila masa lg aku jd PR and transportation kmurang ni?? (naaahh, aku2 sda. mmg mgamuk sda la ne. cehwaaahh) Ikut suka ht ja mengarah2 anta ambik barang dr sesuatu tempat ke tempat yg lain.. Pendek kata, mcm driver la! Bkn mara sgt laa.. tp bila aku dah tlg tu.. ckp la ko tanggung duit mnyak aku ka! Senang hati jg aku dgr~ Klu stakat ckp THANK YOU AAAHH~ terimakasih kembali laa.. Tq ko tu xbt tangki minyak aku full secara tiba2 ok??? N xkn bt perut ksong aku tu kenyang~ Ada pahaammm???

Kos kos lain aku kna tanggung ko nda kira lg, contoohnyaa, aku kna cuci keta sbb ada kesan tapak kaki ko d keta aku? Klu naik keta aku xpkai kasut xpa la jg! Lpas tu, ada lg xmandi pagi ka. Hah, bau badan ko lekat d keta aku. aku jg kna beli 'FEBREZZ' bt hilangkan bau ko tu! Xckp lg gas aircon aku yg menyejukkn bdn ko msa ko dlm keta aku. Bila aircon aku dah hbis gas, ko mau tanggung ka kos pg tambah gas aircon tu?? Tidddddddaaakk kan?? SO~ I have million of reasons xmau bg ko senang2 naik keta aku. Yala, slama ni aku da ckup baik hati tumpangkan sapa2 n kemana2 ja dorg suka. Tp balasannya, aku jg dikutuk balik.. "aik, naik kancil ja..?" (pnah seseorg tu menyindir aku ngn nada yg sgt meluatkn telinga aku) pdhal dlu ko xingat.. Keta aku jg la yg ko merayu2 sgt mau naik mnt hantar balik hostel sbb ada emergency! Sda la xbyr apa2.. Kna sindir lg di kemudian hari.. Ish, ish, ish.... (Haaaa.. sori la klu ayat2 aku di atas amat mnyakitkn hati.. tapi hakikatnya, aku pun terluka ngn prangai certain2 org dgn aku)






"Alaaaa.. berkira sgt.. Br mntk tlg sikit mau mara~" haaaaaaaaaaaaa.. ini ayat lazim kepada org2 yg telah mendapat bantuan dr org lain... Ko mau ckp kami mara ni kami nda ikhlas la mau menulung kunu?? Heee baaaii.. Ko ckp senang la.. Apa kata ko pla TRY buat?? KO PG AMBK KETA KO (xksh la keta mak bapak ko, pakcik makcik, nenek kebayan ka) tu bwk sini and jd driver pla?? PLUS, u cannot claim ur duit mnyak~ sbb klu u claim x adil oh sma org lain (org lain mksd dia ni, org yg x bw @ naik keta kita ni) mau tanggung ko pny minyak woooo~ To be fair and square.. NONE of u can claim.. U can claim ngn 'DINNER' yg akn dibuat selepas program ni (ayat ne aku tambah sndiri, tp mmg tu la yg aku pnh dgr) atau masa kta postmoterm~ WHATSOEVER laaaa.. Tu pun klu ckup duit bt dinner! Heehhh! Nta pkiran pa la kmu guna ini?


If u really educated person kan, u shud consider bha kmi ni student.. We DONT have income every month yg kna krdt to our account~ We still studying ok?? And what is the meaning of study? It's...... u need to pay for ur yuran fee, hostel fee, makanminum tanggung sendiri fee, minyak fee, another fee yg tba2 diwujudkan such as familyday fee laa.. tshirt fee (if got any program) for u to be educated. HAHAHAHAHA.. nta apa2 la aku taip ni.. nda pham ka? Bha, ndapham sda~ Biar aku ja pham! So, that's why la we need to claim all the 'small' thing macam duit mnyak @ reload.. cuz, without these the program nda kan dpt jalan bha.. Cuba ko pkir, klu karita aku nda da minyak mcm mn aku mau pg urus tu booklet printing??? Hmmm~ Nda pa laa...

One more, mcm mn la keja mau jalan klu asyik2 tukar design jaaa?? Lepas tu design pla terlampau complicated, smpai key point pun xdpt nmpk! Aku pla kna kmplen ngn company tu~ Ish.. menyampah!

* anjing pun menyampah dengan ko!*


DIA tu berckp no 1. Apa dia ckp, we lack of comunication, xpndai negotiate.. blah, blah, blahhh~ 
Mcm ayam bercicit ja~ well.. bila ko xbagi kami claim whatsoever yg kami perlu claim.. u lack of understanding ok? Coz u dont understand why we want to claim duit2 yg terpakai gna duit kami~ just like this quotes say:



Let's say laa.. Ko mau ckp ko tu pnah jd student, pnah jg rasa apa yg kmi rasa.. Sori to say laa.. Time ko jd student tu dah berapa tahun yg lalu?? Time tu, myak xda la smpai RM2 selitre.. Nasi bungkus pun ada jual RM 0.50 dah tu byk pla isinyaa.. Kos hidup dlu ngn skg xsma laa..  >.<


Anyway, jom kita baca quotes quotes comel yang aku jumpa ng En. Google. HAHAHAHAHA..








p/s: Sori la kpd yg terasa tu~ ini cuma la luahan hati yg terpendam selama ni...

No comments:

Post a Comment

Eenie minnie mainee moo.. Any comments, please do soo.. :)

Note: only a member of this blog may post a comment.

Cua lu kamu click click ni barang? :)